8 Ocak 2013 Salı

KORAY BANDAK' IN DEĞİŞİMİ


Koray Bey kilo verme serüvenini anlatıyor....
Lise çağlarımda merak sardığım vücut geliştirme ve halter , yaşamım bıyunca beni etkileyecek bir sürece soktu beni. Manevi tatminsizliğim sanırım kendimi bu yöne fazlası ile kaptırmama sebep oldu. Önce spor ve biraz özgüven için yola çıktığım bu hobim , daha da abartarak illegal ilaçlar kullanacak kadar saplantı ile sonuçlandı.
Hormonal , anabolik ve steroidler ile devam eden süreç sonucunda , üniversiteyi kazanmak benim için sonu hazırladı. Şehir dışı bir okula gidince spor yapamayacak bir yaşam ve de kullanılan ilaçların yan etkilerinin açığa çıkmasına sebep oldu. Buna bir de düzensiz beslenme de eklenince kilo artışları katlanarak devam etmeye başladı.
Okul bitti , nişanlılık ve evlilik. Evlilik buna bir parça daha ilave etti çünkü eşim Boşnak. Mutfakları malum:)) Börek , çörek , tatlı...mütemadiyen , eksiksiz.
Evliliğin dışında şantiyecilik de işimiz olunca , yemek yemek i kahvaltı yapmak , karın doyurmak ve zevk almak değil görev ifa etmek gibi olduğundan , çiğnemekten çok yutmak prensibi geçerli oldu.
Kilolar da çaktırmadan devam tabiiki..
Diyetler , zorlamalar da para etmeyince spora dönüş kaçınılmaz oldu. İnanamazsınız , berbat bir psikoloji ile başladığım sporda ölümüne yapılınca 3 ayda tam 42 kilo verdim. İyi gibi gözükse de 3 kez bayılıp gözüm dönmeye başlayınca youn baskılar ile tekrar bırkmak durumunda kaldım.Sonrası , sonrası malum ani iniş , ani çıkışa döndü ve verdiğim kiloları tekrar alarak bir hüsran daha yaşadım. Artık ümidim de kalmamıştı ve koyverdim gitsin....
Artık , toplantı , düğün , iş yemeği , tatil , gezi , alış-veriş hayatımdan çıkardığım aktivitelerdi. Tatil için sadece yurtdışı gezileri tercih ediyordum çünkü giyinerek gezilebiliyordu:((
İş yaşantıma kaptırdım kendimi çünkü sosyal ortamda kendimi hem kendime hem de başkalarına kabul ettirebilecğim bir dalım olmalıydı. Bu sebeple işimde gerçekten çok yol katettim.İş yaşantım ve hayatım bu şekilde rutin yaklaşık 10 yıl daha sürdü ve sonrası....Sonrası tam 145 kiloluk çekilmez bir yaşam...
Daha bitmedi , bu cüsse ile çalışma hayatı mecburen devam tabii. Bu koşuşturmada , yaklaşık 2 yıl önce de bir iş kazası.Kol ve bacakta ciddi yaralanma , 200 dikiş , 22 adet platin. Nekahat dönemi yatarak 6 ay , tekerlekli sandalye ve kol değnekleri ile de 2,5 ay. Bu sürede , hareket etmeyi değil , bu kilo ve bu alçılar ile tuvalet ihtiyacınızı karşılayabilmeyi bile tasavvur etmeniz durumumu özetler sanırım.
145 kilo ile başıma gelen bu olay sonuçlanıp ayağa kalkabilir duruma geldiğimde artık 185 kiloydum. Durum inanılmazdı. Hem kendim hem ailem hem de işim için.
Birkaç yıldır niyetlenmiş olduğum TÜP MİDE operasyonu da artık Allah'ın emri olmuştu. Bir hamlem oldu , Antalya'ya , Akdeniz Ün. Hastanesi doktorlarından biri ile görüşmeye bile gittim. Operasyon yönünden kafamda sıkıntı yoktu artık , kararımı verdim ancak , adını bildiğiniz doktorun maddiyat ile ilgili tutumu hoşuma gitmedi ve vaz geçtim.Bir ara kelepçeyi de düşünüp Cerrahpaşa'da tüm analizlerimi yaptırdım fakat gittiğim doktorun basına da yansıyan ölümlü bir vakası olunca , kelepçe işi beni korkuttu.
Araştırmalarım devam etti ve Doç.Dr Halil Coşkun ile bilgileri derlemeye başladım.Bu süreçte tesadüfen karşılaştığım www.obezitecerrahisiblog.com adresi ve Senem Hanım'ın yazıları çıktı. Uzun uzun okudum ve kendisi ile de internet yolu ile görüşme fırsatım oldu. Sağ olsun , bu süreci yaşamış olan biri olarak bana her konuda yardımını esirgemedi. Aynı dertten muzdarip birçok insan ile blog üzerinden paylaşımlarda bulundum.Blogda bulunan ''Asi Domdom'' videosunu hergün seyrederek kendimi motive etmeye çalıştım ve de sonunda doktorumdan randevu alarak ilk hamlemi yaptım.
Sonrası o kadar çabuk gelişti ki ,tüm tetkikler hazırdı ve çok şükür engel teşkil edecek hiçbir sıkıntı çıkmamıştı. Şanslıyım ki yandaş bir rahatsızlığım da yoktu.Devam eden süreçte , birgün doktorum aradı ve randevulu bir hastanın ameliyattan vazgeçtiği ve 4 gün sonra ameliyat olabileceğimi söylemesi de sürpriz oldu.
Apar topar hastaneye yatış ve operasyon. Beklediğimden çok daha sıkıntısız ve kısa bir süreçte toparlandım diyebilirim.Hiç bir aksilik yaşamadım çok şükür.
Asıl hikaye ve mutluluk bundan sonra , ameliyat sonrası kilo verme hızım inanılmazdı. İlk ay 18 , ikinci ay 20 , üçüncü ay 14 kilo kaybı. 184 kilo ile girdiğim ameliyattan 6 ay sonra kendime geldim ve bir seneyi tamamladığımda da 95 kilo ağırlığındaydım.
Bu sonuç benim bile düşünemediğim kadar inanılmazdı.Artık her mağazadan her modelden ne istersem alabiliyordum.Kendime güvenim tavan yaptı , hem kendi hem de aile yaşantımda yeniden doğmuş gibiyim.Sağlık ile alakalı hiçbir problem yaşamadım. Artık herşeyi yiyebilmenin mutluluğunu yaşıyorum...
Bu süreçte bana yardımlarını esirgemeyen , başta Senem Deniz Çabuk ve Başak Şekerpare Hanımlara olmak üzere , blogda yardımlaşmaktan asla şikayet etmeksizin dertlerime ortak olan tüm kader arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunarım...Saygılarımla.....





25 yorum:

  1. Harikasın Koray abi:)) İyi ki seninle karşılaşmışım Desteğin için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. bende ameliyat olmaya karar verdim ama korkuyorum.. :(( yazılarınızı okuyunca cesaretlendim azda olsa..

    YanıtlaSil
  3. 172 cm boy 158 kilo 42 yaş.sanırım benim içinde ameliyat zamanı geldi. İzmir deyim, sgk lı hastane doktor tavsiyelerinizi rica ediyorum.Serkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege üniversitesi hastanesinde yapılıyor birde ücret alınmıyormuş

      Sil
    2. Senem hanim merhaba ameliyat icin bir kriter varmi misal kilo olarak bizim oran 43.25 yani morbid obeze giriyor arkadasim akdeniz uni.nde oldu oara odeyecegini duydum steril malzeme ucreti boyle birsey varmi o arkadas 1.70 boy 105 kg oran dusuk oldugu icin mi odeyecek bilgi verirseniz sevinirim saygilarimla

      Sil
    3. VKi 40 ın üstü olunca devlet ödüyor ama bazı üniversite hastaneleri fark alıyor. Muhtemelen onunla ilgili bir boşluk var yada devlet onlara bu konuda esnek davranıyor en iyi bilgiyi sgk kurumlarından öğrenirsiniz. siteril malzeme falan ilk defa duyuyorum

      Sil
    4. Cevabiniz icin tesekkur ederim steril malzeme derken ameliyat esnasinda kullanilan malzemeyi kastetmistim tesekkurler ...

      Sil
    5. bu mazlemeyi nasul sizden isterler anlamadım. Zaten devlet bunları karşılıyor. Hastane sgk dan hasta için harcadıkları malzemeyi bellirtirek ödemesini alıyorlar. benim ameliyatım içinde bir takım şeyleri kenbdileri almış gibi ödeemsini yaptığım faturayı gözterek tekrar ödeme almışlardı. şikayetim üzerine tespit edilip ödediğim parayı geri almıştım. SGK geri ödemeye bildirin yada danışın derim. Elinizde hangi evraklar var sizin fatura vs ne var

      Sil
    6. merhaba biz daha olmadık ama olan arkadaşım var 4000 tl ye yakın para ödeyeceğini söyledi birde daha dün bi hasta oldu bende oradaydım 5000 tl katkı payı ödeyeceğini duydum hasta 210 kg 1.65 boyunda yani morbit bile hafif kalıyor yanında hasta yakının söylediğine göre bu uygulama prof dr güner öğünç hocadan kalma bir uygulama imiş ama forumun girişinde bi arkadaş ben ücret ödemedim demiş anlamadım daha detaylı servisle görüşüp buraya yazacağım

      Sil
    7. Tam emin olmak icin yazmadim ama 2 tane hastanin yakini ile gorustum 5000 tl katki payi odediklerini ogrendim ben bimer e yazi yazdim bu katki payi ile ilgili bana cevap olarak bakanligimizin endokrin polikliniklerine muayene olabilirsiniz diye mesaj geldi yani devletin universitelere yaptirimi yok gibi birsey yani devlet hastanesinde ucretsiz yapiliyormus bakalim birde orasi ile gorusecegim ama birde once bir psikolog a gozukmemizi ondan care bulunmazsa o zaman gitmemizi onerdiler cunku biliyorsunuz hersey beyinde bitiyor ....psijolojik......

      Sil
    8. Mustafa bey durum öyle zaten Devlet hastanesinizn endokrin bölümüne gidip sırasıyla heyetten geçmeniz gerekiyor. Lakin bu hastanede obezite cerrahisi yapılıyor olması gerekiyor. Bir çok endokrinci hemen ameliyata karşı çıkıyor ve çok şeyler diyor devlet hastanesinde iş biraz daha zor onun için. Numune hastanesinde yapılıyor bu ameliyat demekki bu iş orda çok zor değil.

      Sil
  4. SENEM'CİM HEP HAYALİNİ KURDUĞUM BİR ŞEY AMA
    FİYATLARIN ÇOK YÜKSEK OLDUĞUNU DUYUYORUM
    15MİLYARDAN BAHSEDİYORLAR
    ŞİMDİ ÜCRET ALINMIYOR YAZISINI GÖRÜNCE İÇİM Bİ TUHAF OLDU
    BU GÜZEL BİLGİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her hastane değil tabii devlet has. ve üniversite has. ücretsiz çoğu

      Sil
    2. Senem hanım bende bu ameliyati olmak istiyorum ankaradan yaşıyorum ücretsiz yapan bir hastane varmi lütfen bana yardımcı olun

      Sil
    3. gatada ve numunede yapılıypr Taner Yiğit hocayı bul derim obezdim net diye sitesi var

      Sil
  5. Merhaba istanbulda bu ameliyatı nasıl ücretsiz olabilirm. babamın sigortasından yararlanıyorum

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar şu yorumları yapmadan önce bir okusanıza diğer yazıları. Nerdeyse her yerin fiyatlarını içeren yazı nerde ameliyat oldum başlığında var. İstambulda marmara ankarada gata ücretsiz

    YanıtlaSil
  7. Senem Hanim bazi universite hastanelerinde ameliyat icin fark para alinmazken bazilarinda neden aliniyor yani bu uygulama yasal mi sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özel ve vakıf üniversitelerinde fark alınıyor belliki bununla ilgili bir boşluk var ve ondan yararlanıyorlar. Aslında en doğru bilgiyi sgk dan öğrenebilirsiniz bende öyle yapmıştım. Ameliyattan sonra içime bir kurt düşünce kurtköy sgk geri ödeme birinine gidip danışınca işin içinden neler çıktı. Tavsiye derim sorun soruşturun

      Sil
  8. Merhabalar adim sibel suan 164cm boyum112 kilodayim yarin tup mide operasyonu icin gorusmeye gidecem erhan aygene cok heyecanliydim ve korkuyordum ama buradaki yorumlar ve senem hanimin bilgileri sayasinde cok rahatladim iyiki bu site karsima cikti cooook tesekkurler

    YanıtlaSil
  9. Timur karataş
    Ben taksim alman hastanesinde tüp mide ameliyatı oldum op dr erol vural yapdi 15000 tl ye mal oldu şu an çok rahatım 36 kilo verdim çok memnunum

    YanıtlaSil
  10. Ben avusturyada kaliyorum türkiyede ameliyat olsam nekadar öderim ..

    YanıtlaSil
  11. Sakarya da varmi acaba ücretsiz yapan bu ameliyatı

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ankara gata taner yiğite ameliyat olan var mi varsa ne kadar surede iilestiklerini ve fiyatlarinj yazabilirler mi?

    YanıtlaSil

YORUMUNUZU BİR KERE YAZMANIZ YETERLİ DENETLEMEDEN SONRA YAYINLANIYOR TEŞEKKÜRLER.