15 Şubat 2011 Salı

ÇAĞIN HASTALIĞI ''OBEZİTE''


Domuz gribi ve kene vakalarından sonra en çok konuşulan hastalık türü oldu obezite.Son çıkan araştırmalara göre ise şişmanlık bulaşıcıymış. Amerikalılar bulmuş birde bunu. Hangi üniversitede buldu hatırlamıyorum da kesin bunların eşleri kilolu kişilerdir. Eşden kurtulmak için '' Bak hanım biz araştırdık bulduk senin bu kilo olayın bulaşıcıymış. Gel yol yakınken ayrılalım, bari ben kurtarıyım kendimi ''demek için uydurdukları bişey bence. Ahkihkahkoh...

Adam gibi bir çözüm bulamadınız deyilmi. Bizim pisikolojimiz nasıl haberiniz varmı. Ayşe arman abulamız girmiş obez kılığına gezmiş sokaklarda.Ah çok zor kardeş bunların işleri der gibi bir yazı. Sen sonuca gel abulam ne faydan oldu bize. Obezite cerrahisini devlet karşılıyor dendikce bizim doktorlar fiyat yükseltmiş bu nasıl iş anlamadım gitti. Devlet bir karar çıkarıyor denetliyeni yok. Sigara yasası gibi heryerde sigara içmek yasak yazıyor altında tüttürüyorlar birde afişin hiç biyerinde nereye şikayet edecen bir telefon yok :((

Mısır şurubu diye tutturdular.Bu ara azıcık gündem değişsin tabii. Obezite diyelim şişman diyelim çağın hastalığı diyelim veterelerde üç beş şişman çıkaralım iki de şişko bebek insanların gözünü pörtletelim. Sonra...
sonrası gelirmi seda ablama bağlıyalım iki göbek atalım. He birde biz muz cumhuriyeti deyiliz derler ya Ahkihkahkoh...

Senelerce  milletce hormonlu sebze yemekten hormonlu sergene döndük.Avrupadan geri dönen hıyarları bizlere millet ucuz salatalık yesin diye yığdılar önümüze bizde saldırdık aldık. Kabuğunuda gözlerimize koyduk kırışıklıklara iyi geliyormuş ya.Ahkihkahkoh...

Çilekte hormon yokmuş. Yürü git asabımı bozma.Çocukken yediğim çileğin tadı nerde ozaman boyunuda hiç demiyorum. Geçen senede karpuzları hoşaf ettiler tatlı kabak bişeysi enjekte etmişler.

Mis gibi eskiden annelerimiz kek yapardı verirdi elimize yiyin diye.Bakkaldan kekmi alınır. Katkı matkı varmı içinde yok .Çocuğunun beslenme çantasına hazır kek,pağaça koyuyorlar. Obeziteye kadar bunun kanseri var hormon bozukluğu var çocuk yaş ta kolestrolü var.

Birde evde şişman çocuk ve zayıf çocuk varsa daha kötü .Kardeşim çok zayıftı annem ona ye bana yeme der dururdu bazende karıştırır bana ye ona yeme derdi. Sonra hay allah sen yemiyecektin deyilmi ver bakayım deyip alırdı elimden. Direndimi de terliği yapıştırırdı.

Bu aralar yemekteyiz yarışması çok revaçta, bizde izliyoruz ne zaman izlezem aç bi aç mutfağa dalıp talan durumuna düşüyorum. Test ettim eşimde izleyince bana menü istek listesi sayıyor. Bu programı acil rütük kaldırsın bence mağlüm çağın hastalığı da var hemde bulaşıcı olduğu da çıktı. Ahkihkahkoh...

Bu kadar muhabbet yeter azıcık yemek yiyeyim hastalığım azdı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUMUNUZU BİR KERE YAZMANIZ YETERLİ DENETLEMEDEN SONRA YAYINLANIYOR TEŞEKKÜRLER.