10 Temmuz 2010 Cumartesi

OBEZİTE AMELİYATLARINDA GİDEN BİR CAN DAHA OLMASIN :(((

Obezite Ameliyatları maalesef çok fazla riskler taşıyor. Biz bunları bilerek bu ameliyalara karar veriyoruz. Bizim bilmediğimiz acaba doktorlarımız ve kurumları bu ameliyatları yeterli donanımlarla yapıyorlar mı? Hayatlarımızı teslim ettiğimiz doktorlarımız bize ne kadar doğruları söylüyor. Bundan bir ay kadar önce bir arkadaşımı hastanede, ameliyattan çıktıktan sonra ziyaret ettim. Gördüm ki bacaklarında kan akışını sağlayan makine yoktu. Onun yerine bacaklarını yattığı yerden hareket ettirmeye çalışıyordu. Ne kadar doğru veya yanlış bu maki nanın olmayışı bilemiyorum ama hayat kurtardığı bir gerçek. Bizlere ameliyata girmeden önce anlatılmıştı makine çok önemli diye Bilemiyorum kimisi önemli diyor, kimisi de çok önemli deyil diyor benimde kafam karıştı. Eğer bir doktorumuz buradan bize bir cevap gönderirse bende yayınlarım hepimiz bilgilenmiş oluruz. GİDEN BİR CAN DAHA OLMASIN...
İrfan Kocabey , arkadaşımızın siteye koyduğu yazıyı onun da iznini alarak aynen koyuyorum.

"Lütfen Küstahlık olarak algılamayın ama içimden gelen birşeyleri yazmak istiyorum. 08 Aralık’ta Ege Ünüversitesi’nde ameliyat oldum. Ameliyatımdan 1 hafta önce hastaneye yattım. Doktorum ameliyattan sonra en az 5 gün yoğun bakımda kalacağımı en az 20 gün de hastanede yatacağımı söyledi. Bu konuyu sitede paylaştım ve birçok kişi doktorumu eleştirdi. Bir terslik var böyle olmaz 1 gece yoğun bakım ve 5 ila 6 günde de çıkarsın doktorunu iyice araştır dediler ancak ben hocama güveniyordum. Hastaneye yattım ve başta endokronoloji olmak üzere aklınıza gelebilecek her yerde muayene ve tahlillere maruz kaldım, hatta ve hatta psikiyatriye bile gittim amaç hep psikolojik olarak hem de bedensel olarak bu ameliyata ne kadar uygun olduğumu görmek istemeleriydi. Psikolojik olarak da diyorum çünkü bunun da çok etkisi olduğuna artık çok daha fazla inanıyorum. Ameliyat öncesi tüm muayenelerim ve tahlillerim düzgün çıktı ve başarılı bir dodonal swich ameliyatı sonrasında 6 gün yoğun bakımda ve toplamda 20 günde hastanede yatarak taburcu oldum. Şu an sağlığım çok iyi ne saç dökülmesi problemi yaşıyorum ne de ameliyata bağlı bir başka problem. Yaşadığım tek sıkıntı sık sık ishal olmanın ötesine hiç geçmedi. Bu anlattıklarımdan pek bir şey anlamamış olabilirsiniz ama lütfen şimdi yazacağım uyarıları dikkate alın. Ameliyat olmuş olanlara çok geçmiş olsun, olmayı düşünenlere ise bazı uyarılarda bulunmak istiyorum. Çok büyük bir ameliyata girmek üzeresiniz şöyle ki kalpte yapılan bypas’da Ege Ünüversitesi ve pek çok hastanede yoğun bakım süresi 2 gündür emilim azaltıcı gastrik ameliyatlarda ise Ege Ünüversitesi’nde uygulanan ortalama yoğun bakım süresi 5 gündür. Diğer pek çok doktorun ameliyatında hastanede yatış süresi 5 ila 6 gündür ancak Ege’de iyileşmeden hatta kendi ayaklarınızla tıpış tıpış yürüyerek gidebilecek duruma gelmeden yani 20 gün geçmeden (ortalama) çıkmanıza izin verilmiyor. Diğer hastane ve doktorlar neler yapıyor bilmiyorum ama Ege Ünüversitesi’nde kardiyolog kalp damarcı, dahiliyeci, endokrinci (hatta endokrinde konseye çıkmak zorundasınız) psikiyatrist ve aklıma gelmeyen bir sürü doktor sizi iyice muayene etmeden ve hatta hepsi %100 onay vermeden bu ameliyatı yapmıyorlar. Kendi adıma çok şanslı olduğumu düşünüyorum, çünkü her bir doktordan opere olabilir onayını aldım ama şunu da biliyorum ki ölmek mi 180 kilo ile yaşamak mı deselerdi o bıktığım kilolarımla, o nefret ettiğim kilolarımla artık yaşamak istemezdim. Ancak şu an görüyorum ki yaşamak çok güzel kilo ile bile olsa çok güzel. Lütfen size yalvarıyorum sırf zayıflayım da nasıl olursa olsun demeyin ameliyat olacağınız doktoru ve hastaneyi çok iyi araştırın. Yapılabilecek her tahlili yaptırın. Mutlaka ama mutlaka bir kardiyoloğun sizi adam gibi muayene etmesini sağlayın ve en önemlisi size en uygun ameliyatı belirlediğini söyleyen doktorun bunu maddi kaygılarla veya en kolayına kaçarak yapmadığına emin olun. Burada morbid obez durumuna gelmiş bizlerin yazılarını okuyan bazı doktorlar da olduğunu biliyorum. Lütfen sizleri eleştirdiğimi ya da kınadığımı düşünmeyin, ancak tecrübe ile sabittir ki bir çok tüccar doktoru tanıma fırsatım oldu. Doktorlara hayatlarımızı borçlanıyoruz, sizlere canımızı emanet ediyoruz ve size emanet edilen bu bedenlere iş gözüyle bakmayın. Hepimizin birilerinin evladı, birilerinin eşi veya birilerinin annesi babasıyız. Kaybedilen hastalarınız için ağlayın, sızlayın veya hayata küsün demiyorum. Bunu istemek çok bencilce olur, ama lütfen bizlere et yığını muamelesi de yapmayın. Sanırım çok uzattım ama inanın yazdıklarımın hepsi de hissedilerek yazılmış şeyler. Siz ameliyat olmayı düşünen arkadaşlarım! Sakın bu ameliyat olayını oldu bittiye getirmeyin. Unutmayın, canınızın yedeği ya da bonusu yok. Ve sakın unutmayın, sizi en kısa sürede hastaneden çıkaracağını söyleyen doktor en iyi doktor değil. Ve bedeninizin ve ruhunuzun bu ameliyata uygun olduğunu düşünmeden o masaya yatmayın. Ve asla unutmayın ki bu çok ciddi ve mortalite oranı çok yüksek bir ameliyat. Hepinizi seviyor sayıyor ve anlıyorum, dilerim en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz "

Daha ne söylenir ki......







1 yorum:

  1. Çok güzel yazılmış bir yazı bu.
    Arkadaşın duygularını ve gerçekleri çok güzel ifade etmiş .
    Bence bu yazıyı tekrar yayınlamalısın..

    YanıtlaSil

YORUMUNUZU BİR KERE YAZMANIZ YETERLİ DENETLEMEDEN SONRA YAYINLANIYOR TEŞEKKÜRLER.