21 Ekim 2011 Cuma

TÜP MİDE BESLENME PROGRAMI



Eski yazımı tekrar yayımlıyorum. İstek üzerine :)

Sevgili blog okuyucularım ,Tüp mideliler ne yer bu yazımdada ondan bahsetmek istiyorum. Aslında ne içer demem lazım . Çünkü ilk hafta berrak sıvı diyeti var . Tavuk suyu , et suyu , elma suyu , üzüm suyu , nar suyu , şekersiz kompostolar , ıhlamur aralarda da  ( GLUCERNA SR )diye enteral içeceklerden kullanmıştım. Diyetisyenimiz Birsen Demirel hanım vermişti bu ürünleri. Vücuttaki tüm vitamin  ve mineral ihtiyacını karşılayan bir ürün .KulLandığım zaman zarfında hiç bir açlık yada halsizlik hissetmedim. Kullanmayan arkadaş lar halsiz olduklarından bahsetmişlerdi. bende böyle bir sorun omadı hatta enerji patlamsı yaşadım. Birsen hanıma Çok teşekkür ediyorum bu ürünleri verdiği için.  Ölçü olarak 150 ml. lik bir bardak. Bu genelde çay bardağına tekabul ediyor. Günde 10-12 öğün olarak ayarlıyorsunuz. Ne çok sıcak nede çok soğuk içiyorsunuz. Ben ikinci haftada et ve tavuk suyunun içine havuç , patates , soğan , maydonoz gibi sebzeleri katmaya başlamıştım . İçerken bunu süzerek kullanıyorsunuz . Tanesini hala kullanılmıyor.
Üçüncü ve dördüncü haftalarda , Artık sabahları bir tane sulu yumartanın sadece sarısı nı yiyiyoruz . Artık bir iki çay kaşığı kadar labne peyniri deneyebiliriz . İyi blender edilmiş domates çorbası , mercimek çorbası , un çorbası deneyebiliriz . Bunlara ilaveten ayran içebiliriz . Hazır meyva püresi olan küçük cam kavonozlarda satılan bebek mamaları tüketiyoruz . Size tavsiyem çeşit çeşit markalar var bunlardan çok fazla almadan deniyerek bulabilisiniz . Sevmeye bilirsiniz. Sakın ha sebze püreli olanlardan almayın hayatta yiyemezsiniz. Bunun yerine kendiniz yapabilirsiniz . Ben et yada tavuk suyuyla beraber çeşitli sebzeleri katarak püre haline getiriyordum. Ayrıca tel süzgeçten de geçirerek tüketiyordum . Kabak püresi çok güzel oluyor içine yoğurt katabilirsiniz .Aralarda mutlaka yoğurt , süt tüketmelisiniz .Kilo vermeyi hızlandırıyor.
Artık dördüncü haftanın sonundan itibaren katılara geçmeye başlıyoruz. Ama günde birtane deneme hakkı var. Sebzeler çok iyi pişmiş çatalla ezilerek vede çok çiğneyerek yenilecek. Mideniz doyduğunu hissettiğiniz anda bırakacaksınız . Mideyi sıkıştırmayınız . Günlük yeme düzeni üç ana öğün  üç de ara öğün olacak .Gün üçersinde iki porsiyon meyva tüketilecek ve süt ürünleri ihmal edilneyecek. Artık et,tavuk ve balıkta deneyebiliriz .Eti kıyma şeklinde olursa daha çok sindirebiliyorsunuz. Bütün  haldeki etleri hala sindirmekte zorlanabiliyorsunuz . Biber dolması tüketebilirsiniz ama kabuğunu yemiyeceksiniz. Tavuk ve balık yumurta büyüklüğünde olacak . Balık çorbası , sulu köfte daha rahat sindirebiliyorsunuz . Yemeklerin yanında sıvı alımıda yasak . Dumping sendromuna yol açabilir. Özellikle asitli içecekler yasak. Tüp mideler için damping olmaz denmesine rağmen birkaç defa başıma geldi . Ayrıca ekmek , makarna , pilav da yasak . Tatlı olarak az şekerli muhallebi yada iki top dondurma tüketebilirsiniz hergün olmamak kaydı ile .
Ameliyatınızı oldunuz bir ayıda geride bıraktınız . Artık yeni bir hayata başladınız. Daha önce yaptığınız hataları birdaha yapmamanız gerekiyor. Bu size verilmiş ikinci bir şans değerlendirmek sizin elinizde . Spor ilede takviye yapmalısınız . Sağlıklı beslenme ile  sadece kilo vermiyeceksiniz . Sağlıklı bir yaşama kaliteli bir hayata kavuşacaksınız . Daha önce hiç bukadar gezmek ve insan içerisine karışmak istemiyeceksiniz. Her sabah hayata daha bir umutla bakarak kalkacak , çabalarınız boşa çıkmayacak olmasını bilerek daha da mutlu olacaksaınız. Zaman zaman karamsarlığa kapıldığınızda olacak çünkü kilo vermek bazen yavaşlayacak bazen de duracak. Ama mutlaka gidecek bu kilolar  :)) 


4 yorum:

  1. merhaba senem hanım faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler... şimdiilik kaç kilo verdiniz?

    YanıtlaSil
  2. 35 kilo verdim .Şimdide ödemlerle uğraşıyorum 13 kiloda ödemim var. Kas kütlem fazla çıkıyor öyle kalem gibi olma olasılığım yok ama en azından ödemimi atsam başka bişey istemem.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Senem Hanım,

    Elinize sağlık, bu siteyi görünce çok sevindim. Bende 17 eylül de ameliyat oldum. 9 kg verdim ama 15 gündür hiç kilo vermiyorum. Bilmediğim çok şey varmış, okuyunca anlıyorum. Benim bir hatamda beslenmeye 1 hafta önde gitmem. Yani katılara erken geçtim. kilo kaybımın olmaması acaba bundan mı bilemiyorum. belki siz yardımcı olursunuz. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kilo verimi ama ara ara durur. hep her gün kilo verilmez. Bende dura dura kilo vermiştim.Daha çabuk derim toparladı sarkmalarım çok az oldu. Tüp mideliysen çok dikkat etmen gerekiyor. Özelikle tatalı yememelisin. Patatestede nişasta var onun için ondanda uzak dur. 2 ay dolunca ufak ufak spor yapman lazım

      Sil

YORUMUNUZU BİR KERE YAZMANIZ YETERLİ DENETLEMEDEN SONRA YAYINLANIYOR TEŞEKKÜRLER.